Klimakterické obtíže - problémy v menopauze

Popis

Tělesné a duševní problémy související s ukončením menstruace ( obvykle mezi 45 až 55 lety ). U některých menopauza probíhá jen z několika málo nebo s vůbec žádnými projevy. U mnoha žen však dochází ke krátkodobým nebo dlouhodobým potížím.

Příčiny

  • Snižování estrogenu a progesteronu v krvi
  • Nedostatečný pohyb
  • Nesprávná výživa nezajišťující dostatek živin, vitamínů a minerálů
  • Psychické faktory: pokud je menopauza jako konec mládí a pohlavního života, je toto období mnohem těžší, než je-li bráno jako přirozená fáze života
  • Kouření - má vliv na časnější nástup menopauzy, zhoršuje její příznaky
  • Snížená funkce štítné žlázy je častá v menopauze a mnoho projevů menopauzy může být způsobeno nedostatečnou funkcí štítné žlázy

    Příznaky

  • Návaly horka
  • Noční pocení
  • Podrážděnost
  • Únava
  • Závratě
  • Bolesti hlavy
  • Úzkost
  • Deprese
  • Nedostatečné libido
  • Poruchy močového měchýře
  • Suchost pochvy a svědění
  • Pálení a další nepříjemné pocity při pohlavní styku
  • Citlivost prsou
  • Suchost a stárnutí kůže
  • Dechová nedostatečnost
  • Srdeční arytmie
  • Nespavost
  • Osteoporóza - řídnutí kostí
  • Zvýšené riziko ischemické choroby srdeční a mozkové mrtvice

    Klasická léčba

    Substituční hormonální terapie - je účinná, avšak přináší i dlouhodobé riziko, zejména vzniku rakoviny prsu.

    Přírodní a doplňková léčba

    Výživa:
    Vynechejte ze svého jídelníčku:
  • Alkohol, kofein, cukr, kořeněná jídla, horké polévky a nápoje - mohou vyvolávat návaly horka, zhoršit schopnost udržet moč, prohloubit výkyvy v náladách a způsobit okyselení krve což vede k uvolňování vápníku z kostí.
  • Omezte maso a mléčné výrobky ( kromě zakysaných ) - podporují návaly horka, mohou i přispívat ke ztrátě vápníku z kostní hmoty.
  • Omezte konzumaci soli - zvyšuje vylučování vápníku močí, zvyšuje krevní tlak.

    Zařaďte do svého jídelníčku:
    Potraviny s obsahem fytoestrogenů ( rostlinných hormonů, které se chovají podobně jako estrogeny organizmem produkované ): sójové boby, sójová mouka, tofu, brambory, celozrnné obiloviny, zelené fazolky, jablka, mrkev, třešně, česnek, datle, lněná semínka, koření anýz a fenykl.
    Pokrmy z červené řepy - přináší ženám trvalejší úlevu než syntetické hormony.
    Potraviny bohaté na esenciální mastné kyseliny - mají význam pro tvorbu hormonů, zdravou kůži a nervy: mořské ryby ( tuňák, losos, makrela, sardinky ) a rostlinné oleje lisované za studena.
    Potraviny s obsahem bóru - zvyšují hladinu estrogenu: jablka, ořechy, hrušky, hrozny, broskve, mandle, med, hrách, čočka.
    Potraviny s vysokým obsahem selenu - snižují návaly horka, podporují sekreci štítné žlázy a estrogenu: mořské ryby, celozrnné obiloviny, sója, fazole, vejce.
    Potraviny s obsahem vitamínu C a bioflavonoidů - působí proti návalům horka: citrusové plody.
    Denně vypijte 2 litry kvalitní vody za účelem prevence vysychání kůže a sliznic.

    Potravinové doplňky:
    Gynex - bylinný sirup zmírňující příznaky menopauzy, harmonizuje též sníženou funkci štítné žlázy.
    Dong Quai - Produkt doporučený ženám při potížích přechodu.
    Soya lecitin - redukuje návaly horka.
    Pupalkový olej - působí jako sedativum a diuretikum, podporuje tvorbu estrogenu a je důležitý proti návalům horka.
    B komplex - je vhodný pro ženy , které trpí depresemi a úzkostí.
    Vitamín E - působí proti návalům a vysychání poševní sliznice, je možno propíchnout kapsli vitamínu a aplikovat olej v poševní oblasti.
    Omega 3 mastné kyseliny - ke zvýšení tvorby hormonů v případě, že ve stravě chybí mořské ryby a zastudena lisované rostlinné oleje.

    Byliny:
    Ptačinec, smetankové výhonky, kopřiva a vodnice mohou preventivně působit proti osteoporóze.
    Anýz a fenykl - podporují tvorbu estrogenů.
    Mátový čaj - má uklidňující vlastnosti, je vhodný k léčení návalů.

    Cvičení a pohyb:
    Pomáhá proti depresím ( zvyšuje vylučování endorfínů - hormonů štěstí ) a je dobrou prevencí osteoporózy.
    Častý pohlavní styk může zmírnit vysychání pochvy.

    Aromaterapie:
    Každodenní koupele s 3 kapkami šalvějového oleje, 2 kapkami oleje z růžovích květů a 2 kapkami gerániového oleje působí proti návalům horka.
    Levandulový olej v odpařovači podporuje celkovou relaxaci.

    Bachovy květové esence:
  • modřín: při nedostatku sebedůvěry
  • hořčice: při bezdůvodné depresi
  • chmerek: při náladovosti
  • ořešák: pomáhá se vyrovnat se životními změnami

    Homeopatie:
    Nejúčinnější je konstituční homeopatie. Než se podaří nalézt vhodný konstituční lék je možno použít následují homeopatika:
  • Sepia: při návalech, úzkostných stavech, bolestivém sexu a snížení sexuální touhy
  • Lachesis: při návalech, silném krvácení, nočních potech, děložních křečích a podrážděnosti
  • Pulsatilla: při návalech, nepříjemných emocích a výkyvech nálady
  • Calandula mast: při suchosti pochvy.

    Další informace naleznete ve speciální kategorii na http://www.001shop.cz/Menopauza-problemy.

    Všechny tyto preparáty můžete zakoupit na www.001shop.cz - Nová kamenná prodejna 001shop. Adresa: Krakovská 22, Praha 1 ( 20m od Václavského nám. )